Twoja lokalizacja: Cała Polska [zmień lokalizację]
Kontrast: A A A
Czcionka: A A+ A++
REPORTAŻE

Kampania społeczna: Dwie Godziny dla Rodziny

Dodano: 2018-05-15

Już po raz siódmy, 15 maja br. w Międzynarodowy Dzień Rodziny, odbędzie się finał polskiej kampanii społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”. Akcja Fundacji Humanites angażuje pracodawców i pracowników wokół tematu relacji rodzinnych i równowagi w życiu. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe”.

Polska kampania społeczna „Dwie Godziny dla Rodziny” w ciągu ostatnich 7 lat przyciągnęła już ponad 600 organizacji zarówno korporacji, jak i małych średnich przedsiębiorstw. Do kampanii przyłączają się firmy, szkoły, samorządy i organizacje pozarządowe. W tym roku swoje uczestnictwo w akcji potwierdzili już m.in.: Microsoft, Storck, Tauron, Bank BPH, Bosch, Mostostal, ENEL-MED.

W 2017 r. wśród uczestników wydarzenia znalazły się takie firmy jak: Alior Bank, Grupa Allianz, Grupa ATM, Grupa ATOS, Grupa AXA, Grupa Bosch, Grupa EFL, Grupa Erbud, Electrolux, GFK Polonia, Grupa PKN ORLEN, Oracle, PKO BP Bankowy PTE, PwC, Questa, Siemens, Grupa Tauron, Tchibo, EY i wiele innych.

Zeszłoroczna kampania po raz pierwszy przekroczyła granice i trafiła do pracodawców w Niemczech i Czechach. Zainteresowanie akcją zagranicznych przedsiębiorców potwierdza globalną potrzebę zmiany postrzegania pracowników na rynku pracy. Pracodawcy uświadamiają sobie, że zatrudniają ludzi, a nie pracowników. Prowadzone na świecie badania wskazują, że w zrównoważonym środowisku pracy, gdzie ludzie mają czas dla siebie, swojej rodziny i pasji następuje wzrost produktywności. Wiele firm tworzy strategiczne programy well-being, które skupiają się na rozwoju osobistym szczególnie ważnym dla pokolenia Y.

Większość z nas najchętniej swój wolny czas spędza z rodziną i przyjaciółmi. Warto jednak zastanowić się nad jakością czasu spędzonego z najbliższymi. Badania przeprowadzone przez Katedrę Pedagogiki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i Mazowieckie Centrum Profilaktyki Uzależnień na uczniach ze Śląska i Mazowsza pokazują, że coraz mniej rodziców ma czas dla swoich dzieci. Wyniki są alarmujące. Niemal 70% dzieci w wieku szkolnym nie jest przytulana przez rodziców. Połowa nie je z nimi niedzielnych obiadów, a prawie co trzecie dziecko nie spędza z rodzicami wieczorów, bo ci zbyt późno wracają z pracy. Pełne napięcia życie w biegu, chęć pogodzenia wszystkiego nie sprzyja budowaniu relacji nawet jeśli wolny czas się pojawi. Częściej bowiem siedzimy przed ekranem w wirtualnym świecie niż wspólnie spędzamy wartościowy czas.

Fundacja Humanites promuje wspólne spędzanie czasu, w taki sposób aby stwarzać okazje do odkrywania siebie na nowo. W tym roku stworzyliśmy i wydaliśmy Pokoleniową Grę Rodzinną ASK ME, którą proponujemy firmom. Organizacje mogą zamówić grę dla swoich pracowników. Gra jest pomyślana w taki sposób, aby angażowała wszystkich członków rodziny zarówno tych najmniejszych jak i najstarszych. Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi. Dlatego, co roku Fundacja podpowiada w jaki sposób można spędzić „Dwie Godziny dla Rodziny”. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe”.

– Gry planszowe to coraz bardziej popularna forma spędzania wolnego czasu zarówno w gronie znajomych jak i z rodziną. Zamiast tradycyjnego zasiadania przed telewizorem, czy komputerem warto oderwać się od ekranu i spróbować czegoś nowego. Zwłaszcza, jeśli niesie to ze sobą walory edukacyjne, ćwiczy logiczne myślenie, zdolności kojarzenia, czy interpersonalne. W przeciwieństwie do gier komputerowych, spotykając się przy jednym stole mamy bezpośredni, rzeczywisty kontakt z innymi ludźmi – mówi Amanda Szeligowska, koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”.

Więcej informacji o akcji:

http://2godzinydlarodziny.pl/

http://2h4family.com/

 

Międzynarodowy Dzień Rodzin przypada 15 maja. Został ustanowiony w 1993 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites swoją akcją „Dwie Godziny dla Rodziny” zainicjowała ogólnopolskie obchody i przyczyniła się do rozpropagowania tego święta, a teraz akcja staje się międzynarodową kampanią na rzecz pogłębiania relacji.

FUNDACJA HUMANITES powstała jako think tank budowy kapitału społecznego i rozwoju Spójnego Przywództwa™. Fundacja działa w czterech obszarach tworzących ekosystem, w którym dojrzewa człowiek: Rodzina, Środowisko Pracy, Edukacja i Świat Mediów.

Komentarze

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.