Twoja lokalizacja: Cała Polska [zmień lokalizację]
Kontrast: A A A
Czcionka: A A+ A++
REPORTAŻE

Zwycięzcy kampanii: Bringing tech&science closer to people

Dodano: 2017-06-26

Cyfrowy długopis, nowoczesny system nawadniania roślin, bioniczna dłoń - to niektóre z projektów nagrodzonych w międzynarodowej kampanii edukacyjnej "Bringing tech&science closer to people”. Łącznie zaprezentowano w niej ponad innowacyjnych 170 projektów.

"Bringing tech&science closer to people" to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat m.in. UNESCO.

 

Dzięki udziałowi w kampanii twórcy najciekawszych, nowatorskich projektów naukowo-technologicznych zyskali szansę na światową promocję i doradztwo biznesowe. W ramach inicjatywy każdy internauta wchodząc na stronę www.closertopeople.com mógł poznać najciekawsze, innowacyjne technologie i projekty naukowe z kategorii: transport i mobilność; nowe materiały i produkcja; elektronika; IoT i IoE; technologie komunikacyjne; nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia; energetyka i paliwa; bezpieczeństwo oraz FinTech (Financial Technology).

 

W każdej z dziewięciu kategorii wybrano jednego zwycięzcę wybranego w międzynarodowym głosowaniu internautów. W kategorii nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia wygrał pomysł egipskiej firmy, która opracowuje m.in. bioniczne dłonie. Hiszpański system nawadniania roślin, umożliwiający zużycie 50 proc. mniej wody niż dotychczasowe systemy tego typu, to zwycięski pomysł w kategorii nowe materiały i produkcja. W kategorii energetyka i paliwa wygrał projekt ProteinX z Australii. To technologia umożliwiająca wykorzystanie tzw. białek fuzyjnych np. w medycynie do dostarczania leków. Projekt FarmDrive z Kenii - wykorzystujący dane analityczne, uczenie maszynowe i telefonię komórkową do łączenia drobnych właścicieli ziemskich i instytucji finansowych - wygrał z kategorii FinTech.

 

W kategorii transport i mobilność najlepszy okazał się polski projekt Noa Drive - technologia wodnych podróży i pojazd imitujący sposób poruszania głowonogów. Polski projekt Smartcook - interaktywny podręcznik ułatwiający samodzielne gotowanie wygrał także w kategorii IoT i IoE. Kolejny polski pomysł zwyciężył w kategorii technologie komunikacyjne. To nowa technologia umożliwiająca analizowanie danych biznesowych i informacji przestrzennych w chmurze. IC Pen, czyli cyfrowy długopis - to kolejny polski zwycięzca - tym razem w kategorii elekronika. Również polska inicjatywa - ochraniacza wypełnionymi specjalnymi płynami - wygrała w kategorii bezpieczeństwo.

 

W ramach kampanii "Bringing tech&science closer to people" ponad 650 aplikujących projektów otrzymało indywidualny mentoring w zakresie prezentacji i komunikacji marketingowej. Ponad 170 najciekawszych projektów zaprezentowano online i objęto trzymiesięczną kampanią promocyjną wśród przedstawicieli sektora high tech, inwestorów, akceleratorów. 15 zespołów otrzymało możliwość prezentacji swoich rozwiązań podczas Hannover Messe, Pioneers Festival i Impact CEE. Dziewięć najlepszych rozwiązań skorzystało z indywidualnych konsultacji biznesowych ze sprzedaży i marketingu.

 

W kampanię zaangażowanych było ponad 70 instytucji i organizacji pozarządowych z całego świata m.in. UNESCO. W projekt zaangażowały się m.in.: UNESCO, Israel Innovation Institute, Hax Hardware Accelerator, EduCare India, Jumpstart Academy Africa, Australian Technology Park Sydney. Partnerzy pomagali organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata.

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

Komentarze
Jeśli chcesz dodać komentarz lub zobaczyć inne komentarze, musisz się zalogować.